اخبار

دولت در ایام کرونا با پرداخت بیمه بیکاری حامی افراد آسیب دیده بود|شیرخانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام

دولت در ایام کرونا با پرداخت بیمه بیکاری حامی افراد آسیب دیده بود|شیرخانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام
دولت در ایام کرونا با پرداخت بیمه بیکاری حامی افراد آسیب دیده بود|شیرخانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام

با توجه به دستورالعمل مصوب ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا شناسایی و معرفی متقاضیان مشمول قانون کار و  بیمه بیکاری توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  و پرداخت مقرری بر عهده سازمان برنامه و بودجه  گذاشته شده است  که از طریق خزانه پرداخت می شود. بر اساس گزارش موجود تاکنون مقرری بیمه بیکاری  به ۱/۰۵۲/۸۵۹ نفر در ۷ مرحله مربوط به بازه زمانی (اسفند ۹۸ لغایت اردیبهشت ۹۹) پرداخت شده است و لیست ۶۲/۵۱۶ نفر برای پرداخت به سازمان برنامه و بودجه جهت پرداخت مقرری ارسال شده که تا کنون پرداخت نشده است. لذا پرداخت مقرری بر اساس دستورالعمل ابلاغی تا پایان اردیبهشت ماه ۹۹ بر عهده سازمان برنامه و بودجه است. پس از اتمام دوره پرداخت مقرری بیمه بیکاری  توسط سازمان برنامه و بودجه (۹۹/۲/۳۱) متقاضیان با مراجعه به دفاتر پیشخوان و اخذ نام کاربری و  گذر واژه  به سامانه جامع روابط کار زیرسامانه بیمه بیکاری مراجعه و پس از ثبت نام و تکمیل پرونده الکترونیکی، رسیدگی به پرونده آنها طبق قانون و مقررات انجام و در صورت موافقت با  مقرری بیمه بیکاری آنها پرداخت می گردد. قابل ذکر است که با توجه به راه اندازی زیر سامانه بیمه بیکاری در اواخر مرداد ماه  و تاخیر در بررسی پرونده ها عمدتاً ناشی نقص مدارک متقاضیان به دلیل عدم آشنایی با نحوه ثبت نام و بارگذاری مدارک خود بوده که با بارگذاری فلوچارت و راهنمای سامانه برای متقاضیان بیمه بیکاری و کاربران استانی این مشکل مرتفع شده است.

 با توجه به  اینکه تمامی فرآیندهای بیمه بیکاری بصورت الکترونیکی انجام می شود  و قرار است در آینده میزان مراجعات به حداقل و یا کلاً حذف گردد، طبق هماهنگی های انجام شده با سازمان تامین اجتماعی قرار شده حساب پرداخت مقرری سازمان به زیرسامانه بیمه بیکاری در سامانه جامع روابط کار لینک شود و بزودی مراجعه حضوری مقرری بگیران به شعبات حذف خواهد شد

در یکماه اول بهره برداری از زیرسامانه  بیمه بیکاری کار بران استانها و شهرستانها اشراف کامل به فرآیند کار با سامانه نداشته و  نیازمند آموزشی لازم از زیرسامانه بیمه بیکاری بودند که این امر با با بارگذاری راهنمای کاربران متقاضیان و نیز آموزش های متعدد در حال حاضر مرتفع شده و پرونده ها روزانه در کارتابل کارشناسان ادارات کار  بررسی می شود.

 با توجه به اینکه طبق روال قبل ملاک نظر رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده و هست و چنانچه نماینده اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نظر موافق و نماینده شعبه  تامین اجتماعی نظر مخالف داشته باشد، پرونده به رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارجاع  تا نظر نهایی و در چارچوب قانون صادر گردد.

 به منظور جلوگیری از تضییع  حقوق متقاضیان، در سامانه  پیش‌بینی گردید که چنانچه  نمایندگان ادارات تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و شعب تامین اجتماعی فرد را دارای شرایط احراز برای  دریافت مقرری بیمه بیکاری  ندانند و هر دو نماینده نظر مخالف اعلام نمایند، متقاضی، این امکان فراهم شده تا متقاضی بتواند به نظر آنها اعتراض و پرونده جهت بررسی به رییس اداره  تعاون، کار و رفاه اجتماعی جهت بررسی مجدد ارجاع  داده شود.

۱۹ مهر ۱۳۹۹ ۱۳:۴۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید