اخبار

تاکید ربیعی بر اهتمام روابط عمومی ها برای ارتقای شفاف سازی و تعامل با ذی نفعان / مدیرعامل ایرنا : رسانه ها باید صدای مردم باشند

تاکید ربیعی بر اهتمام روابط عمومی ها برای ارتقای شفاف سازی و تعامل با ذی نفعان / مدیرعامل ایرنا : رسانه ها باید صدای مردم باشند
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی براهتمام روابط عمومی ها برای ارتقای شفاف سازی و تعامل با ذی نفعان تاکید کرد .
 به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع سانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علی ربیعی در آستانه روز روابط عمومی در نشست هم اندیشی مدیران روابط عمومی دستگاههای تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که با حضور مدیرعامل ایرنا و دبیر شورای اطلاع رسانی دولت و جمعی از متخصصان حوزه رسانه برگزارشد گفت : ارزش کار روابط عمومی برای شخص بنده مشخص است و آن رابسیار مهم می دانم .
ربیعی  اظهار کرد : روابط عمومی ها دو کارکرد و وظیفه مهم دارند ؛ روابط عمومی ها باید کارکرد داخلی و بیرونی داشته باشند و در کارکرد داخلی بر روی مسائل درونی کار کند و روحیه پرسنل را نیز مدنظر قرار دهد . 
ربیعی ادامه داد: اهداف سازمان باید در پرسنل تقویت و به برنامه تبدیل شود . 
وی خاطرنشان کرد: در وزارتخانه، سازمان ها و صندوق های زیر مجموعه باید هدف سازمانی را در مدیران و پرسنل  تعمیم داد و جایگاه کلی مدنظر قرار گیرد و پرسنل و حتی مدیران میانی در سازمان ها و شرکت ها باید به نوعی کارکرد بیرونی هم داشته باشند . 
ربیعی افزود : ضمیر روابط عمومی ها فرد نیست بلکه ضمیر آن صندوق و سازمان است . 
وزیرتعاون،کارورفاه اجتماعی تاکید کرد: روابط عمومی ها باید دربعد بیرونی و در سپهر عمومی و در سه سطح وزارتخانه، صندوق و سازمان برنامه داشته باشد .
وی بر گسترش خیر جمعی و مسئولیت اجتماعی نیز تاکید کرد  و گفت: باید بیشتر بتوانیم هم افزایی و مشارکت داشته باشیم و روابط عمومی ها باید این ظرفیت ها را ارتقا دهند . 
 مدیرعامل ایرنا: رسانه ها باید صدای مردم باشند
  مدیر عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز دراین نشست گفت : رسانه ها باید صدای مردم باشند و نسبت به انعکاس نقاط قوت و ضعف دستگاه های مختلف حساسیت داشته باشند.
 سید ضیاء هاشمی تاکید کرد: در راستای همدلی و هم افزایی، باید نقاط قوت و ضعف دولت، مجموعه ها و سازمان ها را مطرح و رسالت رسانه ای خود را حفظ کنیم.
مدیرعامل ایرنا یادآور شد: نقد دستگاههای مختلف، نه با هدف تضعیف، بلکه وظیفه از سر شفقت و رفاقت آثار و برکات ارزشمندی در پی دارد.
وی اظهار داشت: اکنون که در قرن 21 و در دنیای اطلاعات و ارتباطات بسر می بریم، استراتژی کتمان حقایق جواب نمی دهد بلکه باید به سمت جلب مشارکت پیش برویم و اگر رسانه ای ضعف ها را برجسته کند در واقع موقعیتی را در اختیار نقد شونده قرار داده تا ضعف های خود را برطرف و آنها را تبدیل به فرصت کند.
هاشمی ادامه داد: اگر نقدها را با دید مثبت نگاه کنیم، بدگمانی ها برطرف می شود؛ ما باید صدای مردم را بشنویم و برای پیگیری خواست مردم، از طرح نقدها استقبال کنیم و اینجاست که روابط عمومی ها با رسانه ها به یک تعامل مثبت می رسند. 
وی از اعتماد عمومی به عنوان یکی از ضرورت های جامعه امروز یاد کرد و افزود: اعتماد اجتماعی مستلزم تعامل و گفت وگو است و وظیفه روابط عمومی ها نیز، ارتقای اعتماد اجتماعی است که امروز بیش از هر زمان دیگر به آن نیاز داریم. 
هاشمی ادامه داد: اعتماد اجتماعی منجر به انسجام می شود و انسجام، مقدمه اقتدار است.
وی افزود: در شرایطی بسر می بریم که مجموعه ای در بیرون مرزها به دنبال نقض اقتدار ما هستند از این رو، به جامعه ای مبتنی بر اعتماد نیازمندیم؛ جامعه مقتدری که حرکت رو به جلو را تامین کند. 
مدیرعامل ایرنا با بیان اینکه اگر اعتماد اجتماعی باشد، امید در جامعه بیشتر می شود، افزود: جامعه ای که از امید برخوردار نباشد، نسبت به آینده بدبین است و بدبینی، نارضایتی و بی اعتمادی را در جامعه افزایش می دهد.
وی بر لزوم ایجاد نشاط در جامعه تاکید کرد و افزود: ایجاد اعتماد نیازمند مقدمات لازم یعنی مشارکت جویی است، به این معنا که سازمان های مختلف باید انگیزه کافی و زمینه مناسب برای مسئولیت پذیری و ایفای آن داشته باشند زیرا که اگر مسئولیت اجتماعی نباشد، یک سازمان مقبولیت نخواهد داشت.
روابط عمومی حلقه اتصال بین سازمان و جامعه است 
مدیرعامل ایرنا، روابط عمومی ها را حلقه اتصال بین سازمان و جامعه دانست و افزود: روابط عمومی باید بتواند متناسب با نیازهای جامعه مسئولیت پذیری را سرلوحه برنامه های خود قرار دهد اما این مسئولیت پذیری، بدون مشارکت میسر نخواهد شد. 
وی با تاکید بر اینکه آگاهی بخشی و شفاف سازی، بستر شایعات را از بین می برد و زمینه اعتماد اجتماعی را فراهم می کند، افزود: البته این اعتماد اجتماعی به صورت یک سویه به نتیجه نمی رسد و نیازمند تعامل دو جانبه است تا امکان گفت و گو مهیا شود. 
هاشمی نقد را یک فرصت مطلوب برای سازمانها دانست و افزود: روابط عمومی به نمایندگی از سازمان و به عنوان سخنگوی آن، باید از نقد استقبال کند تا بستر را برای تعامل ایجاد کند. 
وی ادامه داد: اگر می خواهیم دیگران به ما اعتماد داشته باشند یا جامعه به مدیریت سازمان، اعتماد داشته باشد، باید اعتماد کنیم چرا که اعتماد، اعتماد و بدگمانی بی اعتمادی می آورد. 
مدیرعامل ایرنا، بر لزوم تعامل رسانه ها و روابط عمومی ها تاکید کرد و در عین حال گفت: روابط عمومی نباید جای رسانه را بگیرد، رسانه نیز نباید جای روابط عمومی را بگیرد زیرا نقش هرکدام متفاوت است؛ روابط عمومی متصل به سیستم مدیریت و زبان و ویترین مدیریت است و می خواهد تصویر درستی از مدیریت ارایه دهد اما نباید در این راه، اعتماد اجتماعی را از دست بدهد. 
هاشمی بر تعاملی بودن نقش روابط عمومی ها تاکید کرد و افزود: روابط عمومی با شناسایی ضعف ها و اشکالات، باید راهی برای رفع مشکل و حل مساله پیدا کند، باید پاسخگوی مردم باشد و صدای مردم را به گوش مسئولان برساند؛ یکی از کانال هایی که می تواند این مهم را انجام دهد، رسانه است.
استاد دانشگاه تهران ادامه داد: روابط عمومی باید به حوزه مسئولیت خود اکتفا کند و تنها داده های لازم را در اختیار رسانه ها قرار داده و اجازه دهد رسانه ها با خلاقیت خود داده ها را پردازش کنند تا بتوانند پیوند خود را با افکار عمومی و مخاطبان حفظ کنند. 
مدیرعامل ایرنا تصریح کرد: اگر رسانه بخواهد نقش روابط عمومی را ایفا کند و سخنگو و مبلغ سازمان ها باشد، جایگاه خود را در میان مخاطبان از دست خواهد داد و تبدیل به یک رسانه تشریفاتی می شود. 
هاشمی انتقال مطالبات مردم را وظیفه رسانه ای ایرنا دانست و تصریح کرد: ایرنا یک خبرگزاری رسمی ملی با نگاه ملی است و کارکرد این رسانه بیان واقعیت ها است تا بتواند به رسالت حرفه ای خود به عنوان حلقه واسط مردم و مسئولان، عمل کند و صدای مردم و دولت باشد. 
وی انعکاس اخبار صحیح را موجب جلب اعتماد و افزایش امید و نشاط در جامعه دانست و افزود: نقد ابزار رسانه است و ایرنا باید نقش انتقادی خود را حفظ و با نقد صحیح، امید را در میان مردم تقویت کند.
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۷:۳۳

نظرات بینندگان


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید